Elevers utvärdering av praktisk undervisning

  • Allmänt

Utvärdering praktisk undervisning

Efter lektionerna vi hade - vikingatid och medeltid skrev eleverna så här:

Bra.

Jag tycker att det va kul på historia för man fick rita runor.

Det var jetekul för att man fik skriva brev.

Det var roligt. Jag tyckte att det var roligt att skriva med dom konstiga pennorna och alla saker vi gjorde.

Det var bra för at det var so bra fröken.

Bra för at de bra.

Det var roligt. Vi fick göra run-stenar och vi fick kolla på våra egna fingeravtryck och lacka på brev.

Det var rolet. I dag har de varit rolet. De var rolet att måla runä sinar.

Praktisk historia.
Jag trode att vi skulle sy nåt. Vi fick göra fingeravtryck. Vi fick måla tekningar. Vi fick muffins. Av dom som hade bakat. Vi fick måla på stenar. Vi fick skriva brev med olika pennor.

Praktisk historia
Det var kul att ha praktisk historia. Det var roligare än jag hade trott. Det roligaste var att skriva som man gjorde på medeltiden, vi fick doppa i bläck och sen sätta sigill. Det var också kul att måla på stenarna. Vi fick muffins också, det var gott.

Praktisk historia
Jag tycker det var roligare än vad jag hade trot. Det var roligt att skriva med såna där roliga bläckpennor. Vi fick ta fingeravtryck, det var kul (mitt blev snyggt). Vi har målat runor på stenar = kul.

Jag tycker att elevernas stavning ibland påminner om hur man skrev på 1600-talet, då man inte hade några stavningsregler.

Taggar: